Selasa, 22 Jun 2010

Memasak...


Hehehe..dah lame tak memasak kat rumah..asal hari minggu je, banyak mase dihabiskan di luar rumah jer...balik kampung, tgk wayang, kenduri kahwin, kenduri itu ini...dipendekkan citer, tak lekang dok kat umah..so, minggu ni aku my hubby ku kate nak makan masakan aku.. ape lagi ligat kepala pikir nak masak ape..akhirnyer jeng..jeng..jeng..hasilnyer makan tengahari kitorang 1) kari ayam 2)sayur kacang goreng telur 3) telur masin.. simple je menu kitorang kan..??

the best pasal masak ni...aku rase paling hepi kalau my hubby makan nasi banyak hari tu..so, mmg hepi lah coz die makan banyak dan nasi dengan lauk yang dimasak hari tu sume nyer abis..hehehe..alhamdulillah...rezeki..so, habis makan..rehat jap..sambil kepala plan ape nak buat petang nanti..pikir punye pikir, aku pun cadangkan my hubby lepak kat mane2 sambil tgk bola..tapi petang tu Jepun vs Belanda...ok lah tu..pasukan pilihan...?? aku pilih belanda..hubbyku pilih Jepun..pasal die kate Asia untuk orang Asia...excited gak tgk ..Jepun pun not bad..but at the end, macam yang dijangka, Belanda menang dengan skor 1-0...YEAHHH...seronot sangat...abis match balik rumah..tapi disebabkan demam bola ni, sampai rumah sambung lak lagi satu game kat astro..fuuhh..mmg betul lah demam bola..mane2 pun bola..nak tahu nape..kena bace kisah yang seterusnye...nak stop jap..sambung balik malam nanti..

Tiada ulasan: