Jumaat, 28 Oktober 2011

bercuti ke melaka



weekend mesti bosan kalau tak de benda nak buat..kepala ligat pikir ape nak buat, mane nak pegi..ape aktiviti yang best..

pikir punye pikir, akhirnye aku cakap " abg, jom gi jalan2..". hubby lak kate " nak gi mane?, nak buat ape?"..tetibe je terkeluar dari mulut aku.."jom, pegi melaka la.."..hahahaha..tetibe je terase nak jalan-jalan makan angin ke melaka..lagipun kali terakhir aku ke sana ialah zaman persekolahan lagi..lame dah..bile laki aku kate ok je..terus aku packing pakaian..kitorang ni senang je kalau nak ke mane-mane, berdue je..tak de pening-pening kepala nak packing..dari berdue, akhirnye abah, ella dan zura pun ikut sekali..lagi ramai lagi meriah..aktiviti utama, selain makan angin sambil jalan-jalan cari makan..pastu bergambar sana sini..al maklum la..walaupun dekat, payah jugak nak datang..alang-alang dah datang..ape lagi, bergambar la puas-puas..

perjalanan yang hanya mengambil mase beberapa jam tu, melahirkan satu percutian yang menyeronokkan..terhurai kekusutan yang melanda beberapa minggu yang lepas..persoalan yang akhirnya terjawab..alhamdulillah..

Tiada ulasan: